Abhay Adhikari
Producer Re:Vision and Re:Vision X Supporting Program NEUSTART KULTUR; NLD
EN
Abhay Adhikari (PhD) is the founder of Digital Identities, a global programme to create new models of engagement and social impact. This programme has been commissioned by organisations such as Google, the Guardian and NESTA. He has run Storytelling Labs in thirteen countries with the private, public and cultural sector. Participants have ranged from BMW and Coca-Cola to museums such as Tate (London), Rijksmuseum (Amsterdam) and Nordiska museet (Stockholm).
Abhay also leads the Urban Sustainable Development Lab, which has been named one of UK’s 50 New Radical projects by the Observer newspaper. He currently leads the Careview project to help cities tackle social isolation. This programme has been co-funded by the European Space Agency. Abhay has a research background in biofeedback gaming and has run mindfulness workshops in India, Japan and the UK. Abhay has spoken on digital culture and social impact at events such as Deutsche Welle Global Media Form (Bonn), International Journalism Festival (Perugia) and Battle of Ideas (London).
DE
Abhay Adhikari (PhD) ist der Gründer von Digital Identities, einem globalen Programm zur Schaffung neuer Modelle für Engagement und Social Impact mit Auftraggebern wie zum Beispiel Google, dem Guardian und NESTA. Er hat in dreizehn Ländern Storytelling Labs mit dem privaten, öffentlichen und kulturellen Sektor durchgeführt. Die Teilnehmer reichten von BMW und Coca-Cola bis hin zu Museen wie Tate (London), Rijksmuseum (Amsterdam) und Nordiska museet (Stockholm).
Abhay leitet auch das Urban Sustainable Development Lab, das von der Zeitung Observer zu einem der 50 neuen radikalen Projekte Großbritanniens gekürt wurde. Derzeit leitet er das Projekt Careview, das Städten helfen soll, soziale Isolation zu bekämpfen. Abhay hat im Bereich Biofeedback-Gaming geforscht und Achtsamkeits-Workshops in Indien, Japan und dem Vereinigten Königreich geleitet. Zudem war er Sprecher für die Themen „Digitale Kultur“ und „Social Impact“ bei Veranstaltungen wie der Deutsche Welle Global Media Form (Bonn), International Journalism Festival (Perugia) und Battle of Ideas (London).
Foto: Abhay Adhikari